Tags

, , , , , , , , , , ,

IMG_20130314_233152

To drugi warzywny pasztet w mojej “kulinarnej historii”. Wyśmienity! Był wyrazisty w smaku a przy tym udało mi się nie przedobrzyć z przyprawami więc to nie one dominowały a zgodnie z nazwą soczewica i fasola. Trzeba uważać żeby nie przesadzić z mąką tartą bo wtedy pasztet wyjdzie zbyt suchy i twardy. Dodałam mniej więcej szklankę i pasztet był przyjemnie wilgotny.

Pasztet nie wymaga zbyt wielu dodatków – mi bardzo smakował z chrupiącym chlebem i sałatą skropioną oliwą.

Mój przepis jest mocno zmodyfikowaną wersją przepisu na Spicy Bean and Lentil Loaf z “330 Vegetarian Recipes for Health” pod redaksją Nicoli Graimes.

IMG_20130311_225329

składniki:

1 łyżka oliwy / oleju

1 średnia cebula, pokrojona w drobną kostkę

3 ząbki czosnku

4 łodygi selera naciowego, pokrojone w małe kawałki

420 g ugotowanej soczewicy

1 puszka (400 g) czerwonej fasoli

1 jajko

1 większa marchewka, starta na tarce z większymi oczkami

1 szklanka bułki tartej

3 łyżki ketchupu

2 łyżki mielonego kminu rzymskiego

2 łyżki mielonej kolendry

1 łyżka mielonej ostrej papryki

sól i świeżo mielony pieprz

przygotowanie:

> Piekarnik rozgrzej do 180C. Foremkę do pieczenia chleba wysmaruj masłem i oprósz delikatnie mąką tartą.

> Na patelni rozgrzej olej lub oliwę, dodaj cebulę i smaż aż się zeszkli. Dodaj czosnek i smaż kolejne 2 minuty, po czym dodaj selera i smaż na niedużym ogniu przez około 5 minut, mieszając od czasu do czasu.

> Opłucz fasolę. Soczewicę, fasolę oraz selera z cebulą włóż do dużej miski i zmiksuj żyrafą. Dodaj jajko i wszystko dobrze wymieszaj na gładką masę.

>  Dodaj wszystkie pozostałe składniki (marchew, przyprawy, ketchup i bułkę tartę).  Dopraw solą i pieprzem.

> Całość przełóż do wcześniej przygotowanej formy i wygładź wierzch. Piecz ok. 1 godziny. Pasztet można serwować na ciepło lub na zimno.

IMG_20130314_232926